De voorbereiding - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van Marjolein en Hilbert - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Teteringen, Nederland van Marjolein en Hilbert - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Hilbert

03 November 2017 | Nederland, Teteringen

Anderhalf jaar geleden genoten we van een heerlijke vakantie op Bali. Een vakantie waarvan we ons lange tijd niet hadden kunnen indenken dat deze ooit zou komen. Het was een reis die volgde op een periode van hevige rugklachten, operaties en ziek zijn door de morfine. Een periode waarin ik op goede dagen - met de nodige dosis pijnstillers - kleine dingen kon ondernemen, maar waarbij ik op slechte dagen niet veel verder kwam dan van mijn bed naar de bank. Dankzij een fantastische Belgische dokter die verder keek dan alleen maar de foto's, werd ik uiteindelijk geopereerd en kreeg ik mijn leven weer terug. En één van de eerste dingen die we dus deden op het moment dat het weer kon, was een heerlijke lange reis plannen. Wat hebben we genoten van de natuur, cultuur, het weer, de rust... We waanden ons in het paradijs. En in dat paradijs werd het eerste zaadje geplant... Het zaadje van een plan om eens een écht grote reis te maken. Juist ook met het idee in ons achterhoofd dat je nooit weet wat er nog gebeurt in je leven en dat je moet genieten op de momenten dat het kan. Carpe diem!

Inmiddels zijn we geruime tijd verder en heeft het vage idee zich daadwerkelijk ontwikkeld tot een concreet reisplan. In eerste instantie hadden we bedacht 3 maanden weg te gaan en in die tijd heel de wereld even mee te pakken. Inmiddels weten we dat dit heel veel reizen en weinig stilstaan bij de mooie dingen zou betekenen en hebben we derhalve de plannen aangepast. We zullen 7 december naar Singapore vliegen en vanaf daar hebben we 7 weken de tijd om Maleisië en Borneo aan te doen. Daarna vliegen we via Sydney (waar we een paar dagen zullen blijven) naar Auckland om per auto in 3 weken tijd naar het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland te reizen en via Christchurch weer terug te vliegen naar Singapore. 6 maart zullen we weer voet op Nederlandse bodem zetten.

Qua werk heeft Hilbert dankzij zijn zeer flexibele baas alles goed kunnen regelen en voor mij was deze periode waarbij ik - populair gezegd - "in between jobs" ben, ook ideaal om zo'n trip te maken.
Op dit moment zijn de grote praktische zaken zoals de vluchten, de zorg voor ons huis en katten en een aantal overnachtingen al geregeld. We zijn nog wel druk met het uitzoeken van wat we allemaal willen bezoeken, maar een groot deel daarvan zullen we ook pas tijdens de reis beslissen.

Via deze blog zullen we jullie op de hoogte houden van de dingen die we beleven tijdens onze reis. Mocht je het leuk vinden, kun je je ook via deze site inschrijven voor de mailinglist en dan ontvang je automatisch een berichtje als er een nieuwe blog geschreven is.

Dat was het voor nu. En aangezien we op dit moment nog gewoon in het gezellige Brabant zitten, sluit ik ook op die manier af: Houdoe!!!

  • 03 November 2017 - 20:31

    Carla Nieman :

    Hoi Marjolein
    Wat gaaf dat jullie dit gaan ondernemen
    Ik wil heel graag jullie verslagen volgen.
    Heel veel plezier met alle voorbereidingen
    Carla

  • 04 November 2017 - 00:14

    Carly:

    Wat leuk!! Ik ga jullie natuurlijk volgen!

  • 04 November 2017 - 06:54

    Yvonne :

    Woohoo, jullie site is een feit! Nou komt het ineens wel dichtbij hoor. Aangezien ik niet in jullie backpack pas, reis ik in gedachten met jullie mee (ja, met een vleempje jaloezie).
    Yvonne

  • 05 November 2017 - 22:36

    May Van Der Salm:

    Goh wat leuk, ik wil graag jullie belevingen volgen. Marjolein, jij kan het altijd zo leuk beschrijven. Ik wil er niets van missen.

  • 08 November 2017 - 23:18

    Chantal:

    Natuuuuuurlijk ga ik jullie volgen! Lekker een beetje meegenieten en zo hoef ik mn vriendinnetje wat minder te missen. Dat wordt leuk! Succes met al jullie voorbereidingen

  • 04 December 2017 - 17:20

    Alma:

    Uiteraard wil ik ook meeliften op jullie mooie reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Teteringen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2018

Weer thuis

26 Februari 2018

Een hoogte- en een dieptepunt

20 Februari 2018

Gita in aantocht

14 Februari 2018

Het land van de kiwi’s

08 Februari 2018

Terug in de westerse wereld
Marjolein en Hilbert

Na diverse mooie reizen te hebben gemaakt, zijn we toe aan een groter avontuur: 3 maanden op wereldreis! We hebben gekozen voor Maleisië, Borneo en Nieuw-Zeeland, met nog een tussenstop van een paar dagen in Sydney. De voorbereidingen zijn in volle gang en we kunnen niet wachten tot het zo ver is!

Actief sinds 22 Okt. 2017
Verslag gelezen: 817
Totaal aantal bezoekers 15220

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: