Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marjolein en Hilbert - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marjolein en Hilbert - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Hilbert

09 December 2017 | Singapore, Singapore

Met brandende ogen zit ik als een zombie achter het beeldscherm. Vergeef me dus alvast kromme zinsopbouw of verkeerd getypte woorden... Een jetlag, daar hadden altijd anderen last van, niet ik! Yeah right... Ik weet nu wat het is!

Maar laten we bij het begin beginnen.... donderdag. Na maanden van voorbereiding was het eindelijk zo ver: De grote reis ging van start. Terwijl in Nederland juist de eerst ijskoude dag werd ingeluid, verlieten wij ons kikkerlandje om naar de zon te vliegen. Een betere timing hadden we ons niet kunnen wensen... We zijn door de ouders van Hilbert naar Schiphol gebracht, waar ze ons gezelschap hebben gehouden tijdens het lange wachten. Via Helsinki (waar echt nog veel meer sneeuw lag dan ik bij jullie op de Facebook-foto’s zag) vlogen we naar Singapore. Hoewel Finnair het niet wint van Quatar waar we de vorige keer mee vlogen, was de vlucht verder prima en - heel belangrijk - het eten was voortreffelijk. Tja, ik sta niet bekend als culinaire fijnproever en ben misschien snel tevreden, maar echt... ik ben dol op vliegtuigvoer! Gelukkig hebben we allebei nog een klein beetje kunnen slapen waardoor de vlucht sneller voorbij ging dan verwacht. Om 17.30 plaatselijke tijd (10.30 in Nederland) landden we in Singapore. De eerste beproeving was een half uur staan in de metro met die grote rugzak op de rug. Dat was het eerste moment waarop ik spijt kreeg dat ik die laatste dag besloten had nog wat extra kleding in de rugzak te gooien omdat er toch nog ruimte over was... Na een korte wandeling kwamen we aan bij ons hostel. Het was inmiddels al donker, maar we waren toch wel onder de indruk van het grootse karakter van de stad. Na het droppen van onze spullen hadden we vooral enorme behoefte aan lichaamsbeweging en hebben we nog een paar uur lekker gewandeld. Rond 23u besloten we dat het verstandig was om te gaan slapen (in werkelijkheid hadden we dat natuurlijk enkele uren daarvoor nog gedaan en waren we totaal niet moe). Inslapen ging ok, maar om 2u werd ik wakker van een snurkende kamergenoot en toen was het gedaan met slapen... 2,5 uur duurde mijn nacht in totaal. Om 5u zaten Hilbert en ik aangekleed en wel in de huiskamer, klaar om de dag te starten. Als eerste hebben we een busreis geboekt voor zondag. Dan willen we naar de stad Malakka in Maleisië, een rit van 4 uur. Voor de zekerheid besloten we nog even langs de opstapplaats van de bus te lopen vanochtend, zodat we morgen precies weten waar we moeten zijn. Bij het desbetreffende hotel aangekomen was van een bushalte of parkeerplaats echter geen sprake en iedereen die we om hulp vroegen, stuurde ons ergens anders heen. Al met al hadden we er geen goed gevoel bij... Uiteindelijk kwamen we er na een flinke dosis speurwerk achter dat er blijkbaar een tweede hotel met dezelfde naam in de stad was, en dáár moeten we morgen opstappen. Wat fijn dat we toch een beetje controlfreaks zijn... anders was die eerste trip het land uit meteen al mis gegaan!

Na de speurtocht naar dat hotel stond er niks meer op het programma dan gewoon genieten van de dag en de stad. De temperatuur is hier heerlijk (30 graden), helaas was het wel bewolkt vandaag. Maar al met al een stuk beter dan bij jullie in Nederland! We hebben vandaag het Central Business District bezocht met enorme wolkenkrabbers en plaatjes zoals je die altijd op de foto’s ziet. Toch was het wel indrukwekkend dit eens met eigen ogen te zien! Verder hebben we een prachtig park bewandeld nabij het water (en ja... dat park heeft een naam, maar ik ben nu te moe om uit te zoeken wat die naam ook alweer was). We genoten van de prachtige bomen en kunst, maar in dat park kwam ook het moment dat we - begin van de middag - allebei op instorten stonden. Een zo goed als overgeslagen nacht begon zijn tol te eisen... Uiteindelijk zijn we halverwege de middag terug naar het hostel gegaan om even te chillen en bij te komen (met als opdracht aan onszelf dat we absoluut niet in slaap mochten vallen omdat we anders nooit in het goede ritme komen...).

Inmiddels is het avond en duurt het niet zo heel lang meer voordat we lekker mogen slapen. Ondanks de vermoeidheid hebben we volop genoten vandaag en zijn we ons er terdege van bewust wat voor bofkonten we zijn dat we deze trip kunnen maken. We kijken allebei uit naar onze volgende accomodatie: 3 nachten in een luxe hotel. Dan word ik niet gewekt door gesnurk, mag het licht aan als ik wakker ben (óók als dat om 2 uur in de nacht is) en bestaat het ontbijt ongetwijfeld uit meer variatie dan alleen toast met jam. Leuk vooruitzichten weer... Maar nu eerst slapen!

• 09 December 2017 - 13:58

Jouke:

Ok dus die snurkende kamergenoot was niet Hilbert?

• 09 December 2017 - 14:02

Marjolein:

Nou.... degene die het hardst snurkte was niet Hilbert, maar hij kwam wel op een verdiende tweede plaats

• 09 December 2017 - 18:34

Chantal:

Wat kan mogen slapen toch een heerlijk vooruitzicht Zijn! Ik herken het......vanuit een andere setting, hihi.
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier hopelijk voelen jullie je snel wat fitter.

• 09 December 2017 - 21:32

Sebas:

Ondanks weinig slaap toch nog keihard sporten? :-p

Leuke fotos en verhaal!

Tot snel!

• 09 December 2017 - 21:34

Marjolein:

Haha, ja helemaal onder die finish doorgerend. Was zwaar joh

• 09 December 2017 - 22:44

Annie Van Den Diepstraten:

Zo een heel verhaal, wij zijn weer op de hoogte!!! We zijn benieuwd hoe het morgen zal gaan. Veel plezier. Groetjes Pa en Ma